اشراق

یادداشت های یک فرهنگ دوست
پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۱:۲۲ ب.ظ

نمایشگاهی ضعیف

امروز برای برخی کتب علمی مورد نیاز و البته برای تهیه کتب مورد مطالعه ام در موارد جانبی و در کنا آن بازدید از غرفه " نشر کازرونیه " به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رفتم . از قبل لیست کتب عربی بخش ارزی را دیده بودم و با این اطمینان که کارم امروز انجام می پذیرد با استفاده از کارت خرید کی از دوستان قصد تهیه چند جلد کتاب داشتم . ساعت 6 راه افتادم و ساعت 8 در نمایشگاه بودم و در صف تهیه کارت خرید . حدود یک ساعت در صف بودیم تا خبر رسانی خبر آورد که علافیم و امسال خبری از فروش ارزی کتب عربی نیست و باید ریالی تهیه کرد و این یعنی 5 /2 شدن قیمت کتب . در حال ناراحتی از این همه راه و وقت و کلاس نرفته بودم و به سمت بخش  کتب عمومی حرکت کردم تا حداقل به دو هدف دیگرم برسم . درها هنوز باز نشده بود و ناشران هم هر کدام با مقدار فراوانی ازکتاب پشت درها ایستاده بودند و منتظر باز شدن درها . در میان کسانی که منتظر بودند فردی را دیدم که سخت در حال مطالعه ویژه نامه تحلیل خبر این هفته روزنامه اعتماد بود و با حرص و ولعی فراوان مقاله " هاشمی شاهرودی ، عضو جدید باشگاه منتقدان " آن را می خواند و از نگاهش تایید عمیقی بر تحلیل این نشریه که تا حدودی بیراه بود ، مشاهده می شد . رفتم و در کنارش ویژه نامه خودم را مرتب کردم و به سرفصل هایش نگاهی انداختم و با یک سلام و احوال پرسی صحبتمان آغاز شد . این را قبل از ادامه ماجرا عرض کنم که نمایشگاهی که امروز دیدم در سطحی به مراتب پایین تر از نمایشگاه های سال های گذشته بود و پر از ایراد و اشکال . ناشری می گفت که صبح روز اول نمایشگاه ساعت 5 غرفه ها را تحویل داده اند و بخاطر همین است که بسیاری از ناشرین با کتاب هایشان پشت درهای بسته بودند. دوست تازه مان نیز یک اشکال دینی کرد و گدر کنار آن همه انتقاد از وضعیت نمایشگاه در راستای اثبات و همراه نمودن من با انتقاداتش گفت : " اصلا از لحاظ شرعی و اخلاقی هم که نگاه کنی اینجا نا سلامتی مصلی است و هر کسی با هر وضعیتی که نمی تونه وارد بشه ، آقا اصلا این ها عقل رو توی کارهایشان تعطیل کرده اند . " بگذریم که رفتیم کتاب های مورد نیاز را هم خریدیم و در ادامه یک بار دیگر هم نا امید شدیم از شادی از غرفه دار بودن کازرون در نمایشگاه بین المللی کتاب چرا که کتاب های " نشر کازرونیه " را در غرفه " بنیاد فارس شناسی " دیدم آن هم 5 یا 6 عنوان که البته کتاب " آشپزی مردم کازرون مرحوم مظلوم زاده " هم بود . من هم  کتاب " بیشاپور و کازرون " دکتر ثواقب را خریدم و آمدم .

در هر حال اگر این کتب مطالعاتی را هم نمی خریدم فکر می کنم از این همه بی نظمی در نمایشگاه سکته می کردم ، آن هم نمایشگاهی که آبرویی بود برای فرهنگ کشورمان . در هر حال امیدوارم که سال آینده همه ی این اشکالات اصلاح گردد.



نوشته شده توسط مهدی صنعتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

اشراق

یادداشت های یک فرهنگ دوست

هنر
  • یا مرتضی علی (ع)
کتاب
  • “بوی خوش عطر” رونمایی شد
طبقه بندی موضوعی

نمایشگاهی ضعیف

پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۱:۲۲ ب.ظ

امروز برای برخی کتب علمی مورد نیاز و البته برای تهیه کتب مورد مطالعه ام در موارد جانبی و در کنا آن بازدید از غرفه " نشر کازرونیه " به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رفتم . از قبل لیست کتب عربی بخش ارزی را دیده بودم و با این اطمینان که کارم امروز انجام می پذیرد با استفاده از کارت خرید کی از دوستان قصد تهیه چند جلد کتاب داشتم . ساعت 6 راه افتادم و ساعت 8 در نمایشگاه بودم و در صف تهیه کارت خرید . حدود یک ساعت در صف بودیم تا خبر رسانی خبر آورد که علافیم و امسال خبری از فروش ارزی کتب عربی نیست و باید ریالی تهیه کرد و این یعنی 5 /2 شدن قیمت کتب . در حال ناراحتی از این همه راه و وقت و کلاس نرفته بودم و به سمت بخش  کتب عمومی حرکت کردم تا حداقل به دو هدف دیگرم برسم . درها هنوز باز نشده بود و ناشران هم هر کدام با مقدار فراوانی ازکتاب پشت درها ایستاده بودند و منتظر باز شدن درها . در میان کسانی که منتظر بودند فردی را دیدم که سخت در حال مطالعه ویژه نامه تحلیل خبر این هفته روزنامه اعتماد بود و با حرص و ولعی فراوان مقاله " هاشمی شاهرودی ، عضو جدید باشگاه منتقدان " آن را می خواند و از نگاهش تایید عمیقی بر تحلیل این نشریه که تا حدودی بیراه بود ، مشاهده می شد . رفتم و در کنارش ویژه نامه خودم را مرتب کردم و به سرفصل هایش نگاهی انداختم و با یک سلام و احوال پرسی صحبتمان آغاز شد . این را قبل از ادامه ماجرا عرض کنم که نمایشگاهی که امروز دیدم در سطحی به مراتب پایین تر از نمایشگاه های سال های گذشته بود و پر از ایراد و اشکال . ناشری می گفت که صبح روز اول نمایشگاه ساعت 5 غرفه ها را تحویل داده اند و بخاطر همین است که بسیاری از ناشرین با کتاب هایشان پشت درهای بسته بودند. دوست تازه مان نیز یک اشکال دینی کرد و گدر کنار آن همه انتقاد از وضعیت نمایشگاه در راستای اثبات و همراه نمودن من با انتقاداتش گفت : " اصلا از لحاظ شرعی و اخلاقی هم که نگاه کنی اینجا نا سلامتی مصلی است و هر کسی با هر وضعیتی که نمی تونه وارد بشه ، آقا اصلا این ها عقل رو توی کارهایشان تعطیل کرده اند . " بگذریم که رفتیم کتاب های مورد نیاز را هم خریدیم و در ادامه یک بار دیگر هم نا امید شدیم از شادی از غرفه دار بودن کازرون در نمایشگاه بین المللی کتاب چرا که کتاب های " نشر کازرونیه " را در غرفه " بنیاد فارس شناسی " دیدم آن هم 5 یا 6 عنوان که البته کتاب " آشپزی مردم کازرون مرحوم مظلوم زاده " هم بود . من هم  کتاب " بیشاپور و کازرون " دکتر ثواقب را خریدم و آمدم .

در هر حال اگر این کتب مطالعاتی را هم نمی خریدم فکر می کنم از این همه بی نظمی در نمایشگاه سکته می کردم ، آن هم نمایشگاهی که آبرویی بود برای فرهنگ کشورمان . در هر حال امیدوارم که سال آینده همه ی این اشکالات اصلاح گردد.

۸۶/۰۲/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صنعتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">