اشراق

یادداشت های یک فرهنگ دوست
دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ب.ظ

یلدا نوشت

مدت هاست دستم دیگر به نوشتن مشغله های ذهنی اش نمی رود. یعنی نه این که نباشد، فکر می کنم جراتش کمی کم شده است. محترمانه اش این است که محتاط شده است و به کوچک ترین شکی در نوشتن، خطی می کشد به همه ی کلمه کلمه ی حرف هایم و بی خیالی می گوید و خلاص. گاهی از شدت غمباد این حال و روز، تصویری که از خودم در ذهن دارم شبیه این کاریکاتورهایی است که از فلاسفه می کشند که گله های گنده و بادکرده ای دارند با این تفاوت که آن ها از گفتن و اندیشیدن است و من از اندیشیدن و نگفتن. یادم می آید روزگاری بهانه ای نداشتم برای نوشتن و بلکه باید ساعت ها با خودم کلنجار می رفتم تا ننویسم؛ روزگاری که در مثل چنین روز و شبی همدیگر را دعوت به پنج اعتراف می کردیم و فضای باز اندیشه ها در کوچه باغ های خانه های مجازی مان نشاط آفرین بود، ولی حالا به عکس است.

امشب اما، همزمانی دو رویداد و یک خاطره، به سمت خانه تکانی وبلاگم هلم داد. هر سال ، یلدا را با حس خوش وبلاگ نویسی و دورهمی های خانوادگی به یاد دارم و ربیع را با ولایت و...؛ امشب، هم شب یلداست و هم شام نهم ربیع الاول. هم شب شادمانی و دور هم بودن ملی ماست و هم شب تاج گذاری مهدی زهرا(عج).

خانواده ما اما، چنین شبی را به بهانه دیگری هم هر ساله جشن کوچکی می گیرند. خیلی ساده این که سالگرد ازدواج مان است. به عمد، هر سال دو بار این اتفاق دوست داشتنی را جشن می گیریم و حالا طوری شده که اگر تاریخ شمسی آن فراموش شود دیگر قمری اش و هم زمانی اش با این روز میمون را خیلی های شان به یادشان هست. شما هم بزرگواری کنید و آن جا که در حال خشنود کردن دل همسر، فرزند، والدین و ... در این شب مبارک هستید دعا کنید که ما هم در این راه ثابت قدم باشیم و عاقبت مان ختم به خیر شویم.

یلدا به کام و در مسیر ولایت استوار باشید به حق جده ی سادات.

پ.ن:

- نمی دانم، شاید این حس خوب و شیرین و این شروع دوباره مجددا جوان مرگ نشود و با فاصله کمتری اینجا پا به رکاب نظرات گهربارتان باشم. 

- حیف است جدا. حیف است شادمانی مان برای نه ربیع جز برای مفتخر شدن به نعمت ولایت حرت حجت باشد.

- کاش می شد و تا شاهزاده روم از پرده های سینما پایین نیامده است بتوانستم آن را بدیدم. 



نوشته شده توسط مهدی صنعتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

اشراق

یادداشت های یک فرهنگ دوست

هنر
  • یا مرتضی علی (ع)
کتاب
  • “بوی خوش عطر” رونمایی شد
طبقه بندی موضوعی

یلدا نوشت

دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ب.ظ

مدت هاست دستم دیگر به نوشتن مشغله های ذهنی اش نمی رود. یعنی نه این که نباشد، فکر می کنم جراتش کمی کم شده است. محترمانه اش این است که محتاط شده است و به کوچک ترین شکی در نوشتن، خطی می کشد به همه ی کلمه کلمه ی حرف هایم و بی خیالی می گوید و خلاص. گاهی از شدت غمباد این حال و روز، تصویری که از خودم در ذهن دارم شبیه این کاریکاتورهایی است که از فلاسفه می کشند که گله های گنده و بادکرده ای دارند با این تفاوت که آن ها از گفتن و اندیشیدن است و من از اندیشیدن و نگفتن. یادم می آید روزگاری بهانه ای نداشتم برای نوشتن و بلکه باید ساعت ها با خودم کلنجار می رفتم تا ننویسم؛ روزگاری که در مثل چنین روز و شبی همدیگر را دعوت به پنج اعتراف می کردیم و فضای باز اندیشه ها در کوچه باغ های خانه های مجازی مان نشاط آفرین بود، ولی حالا به عکس است.

امشب اما، همزمانی دو رویداد و یک خاطره، به سمت خانه تکانی وبلاگم هلم داد. هر سال ، یلدا را با حس خوش وبلاگ نویسی و دورهمی های خانوادگی به یاد دارم و ربیع را با ولایت و...؛ امشب، هم شب یلداست و هم شام نهم ربیع الاول. هم شب شادمانی و دور هم بودن ملی ماست و هم شب تاج گذاری مهدی زهرا(عج).

خانواده ما اما، چنین شبی را به بهانه دیگری هم هر ساله جشن کوچکی می گیرند. خیلی ساده این که سالگرد ازدواج مان است. به عمد، هر سال دو بار این اتفاق دوست داشتنی را جشن می گیریم و حالا طوری شده که اگر تاریخ شمسی آن فراموش شود دیگر قمری اش و هم زمانی اش با این روز میمون را خیلی های شان به یادشان هست. شما هم بزرگواری کنید و آن جا که در حال خشنود کردن دل همسر، فرزند، والدین و ... در این شب مبارک هستید دعا کنید که ما هم در این راه ثابت قدم باشیم و عاقبت مان ختم به خیر شویم.

یلدا به کام و در مسیر ولایت استوار باشید به حق جده ی سادات.

پ.ن:

- نمی دانم، شاید این حس خوب و شیرین و این شروع دوباره مجددا جوان مرگ نشود و با فاصله کمتری اینجا پا به رکاب نظرات گهربارتان باشم. 

- حیف است جدا. حیف است شادمانی مان برای نه ربیع جز برای مفتخر شدن به نعمت ولایت حرت حجت باشد.

- کاش می شد و تا شاهزاده روم از پرده های سینما پایین نیامده است بتوانستم آن را بدیدم. 

۹۴/۰۹/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صنعتی

نظرات  (۷)

۰۸ دی ۹۴ ، ۱۰:۴۸ فاطمه ی حاج آقا
به روز لطفا!
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف تان
چندین مطلب نیمه کاره دارم. فراغتی پیش بیاد چشم. فعلا که هم امروز که تعطیله و هم جمعه من سر کارم.

۰۴ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۹ مهدی بشکار
سلام
ای بابا
یادش بخیر نوشتن ها
تلنگری بود واقعا
سالگرد میعاد و موعود مبارک باشد!!!!
پاسخ:
سلام
امید که شما هم به گردگیری وبلاگ تان بیفتید هر چه زودتر. 
ارادت
۰۴ دی ۹۴ ، ۰۰:۱۹ فاطمه ی حاج آقا
ذهنمان را کور کرده این فضاهای مجازی بی در و پیکر! انشاءالله شروع پربرکت و ادامه ی استواری داشته باشید.
پاسخ:
سلام
ما این انسان های حقیقی بی حساب و کتاب است که بند زده اند به دستان مان. 
دعا کنید برای مان
ممنون از حضور و نظرتان
۰۱ دی ۹۴ ، ۲۱:۵۶ محمدجعفر جوشن
سلام
هعی ، مدتی است انسان فقط انگار باید فکر کند و همین ودیده های خویش را تحلیل کند و بایگانی تجربه ها را انباشته تر از گذشته بنماید.
بگذریم
مبارک است ان شاالله ازدواج تان
ان شاالله یگانه فرزند شاهزاده روم مدد کارتان باشد.
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتان
۰۱ دی ۹۴ ، ۰۸:۵۵ محمود رضا پولادی
درود بر شما
خوشحال می شویم که هر از گاهی با مطالب ارزشمند ما را سیراب نمائید
یلدا وسالگرد ازدواج تان خجسته باد
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف تان
۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۷:۰۴ محمدهادی علی بابائی
ایشالا شروع باشه برای یه حرکت در اندازه موج اول وبلاگ‌نویسی...
چه روزهایی بود. روز نوشته‌ها...
پاسخ:
سلام
یادمه اولین روزای وبلاگ اشراق بود و بعد از اولین نوروز وبلاگ نویسان. 
چه بحث وبلاگی مشتی با هم داشتیم
یلداتون مبارک.
بنویسید خب.
پاسخ:
سلام
بر شما هم مبارک
شما دعا کنید من هم تلاش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">